
Zetor 7745 to ciągnik, zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1986. Nie był to nowy projekt producenta, ciągnik o tym oznaczeniu powstał na skutek wielu modernizacji poprzednich Zetorów. Konstrukcja była bardzo udana o czym świadczy między innymi czas produkcji tego ciągnika. Produkowano go aż przez 6 lat, w roku 1992 zastępując go kolejnym modelem, czyli Zetorem 6340.
Moc i dobre osiągi
W stosunku do poprzedników, Zetor 7745 charakteryzował się większą mocą, co przekładało się również na wyższą prędkość maksymalną. W ciągniku zastosowano turbodoładowany silnik o oznaczeniu Z 7701. Silnik ten to jednostka o mocy 55 KW/75 KM. Pojemność silnika to 3922 cm3. Ten czterocylindrowy silnik był chłodzony cieczą, maksymalna prędkość obrotowa zaś wynosiła 2200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy silnika to 243 Nm przy 1500 obrotach na minutę. Stopień sprężania 17. W silniku zastosowano przekonstruowane cylindry i tłoki. Średnica zastosowanych cylindrów to 102 mm, skok tłoka zaś to 120 mm. W silniku zastosowano nowoczesny alternator 14 V/55 A, ciągnik wyposażony był w akumulator 12 V/150 A
Skrzynia biegów i układ sprzęgłowy
W ciągniku Zetor 7745 zastosowano nowoczesną skrzynię biegów o 10 przełożeniach do przodu i 2 do tyłu. Kupujący mógł wybrać także inne opcje, a mianowicie 20 biegów do przodu i 4 do tyłu lub skrzynię w opcji 10/10. Opcjonalnie też była do wyboru skrzynia biegów z synchronizacją biegu czwartego i piątego. Dzięki zastosowanej skrzyni biegów, ciągnik mógł się rozpędzić do 30 km/h. Nowością było także sprzęgło. Zastosowano sprzęgło suche, dwustopniowe, z osobnym sterowaniem sprzęgła WOM. Średnica tarcz sprzęgłowych stosowanych w tym modelu wynosiła 280 mm. Sprzęgło było sterowane hydraulicznie, co ułatwiało operowanie nim, było też rozwiązaniem mało awaryjnym.
Wał odbioru mocy
W ciągniku montowano zależny/niezależny wał odbioru mocy. Prędkość obrotowa wału to 540 obrotów na minutę, opcjonalnie 540/1000. W opcji występował także przedni WOM o prędkości 1000 obrotów na minutę. Sprzęgło zastosowane do sterowania to sprzęgło suche, sterowane ręcznie. W opcji można było wybrać wspomaganie pneumatyczne. W ciągniku Zetor 7745 opcjonalnie stosowano także przedni most napędowy z automatyczną blokadą.
Hamulce
W modelu stosowano hamulce hydrauliczne. Jeśli chodzi o hamulce przyczepy, ciągnik wyposażono w instalację sterowania hamulcami w opcji pneumatycznej lub hydraulicznej.
Układ hydrauliczny
Warto wspomnieć również o zastosowanym układzie hydraulicznym. W ciągniku Zetor 7745 był to mechaniczny układ Zetormatic o pozycyjnej lub mieszanej regulacji siłowej. Siła podnoszenia w standardowej wersji to 24 kN. Można było także wybrać wersję z siłownikami, dzięki czemu siła podnoszenia była dużo wyższa i wynosiła 30 kN
Kabina
W modelu zastosowano bezpieczną kabinę, co z punktu widzenia prowadzącego było bardzo ważne. Powszechnie stosowano kabinę o oznaczeniu BK 6011, opcjonalnie też stosowano kabinę o oznaczeniu UBK 7011. Poziom hałasu wewnątrz kabiny był stosunkowo niski i wynosił 85 dB.
Opcje
Zetor 7745 oferowano opcjonalnie z wieloma dodatkami i udogodnieniami. Przykładem tu jest choćby przedni TUZ, przedni WOM, radio, a także przednie i tylne obciążniki. Do kabiny opcjonalnie też montowano siedzenie dla pasażera.