Zetor 7211 to legendarny model ciągnika na polskim rynku. Czas mija, a te maszyny dalej należą do najczęściej używanych w polskich gospodarstwach oraz królują na rynku wtórnym. Nic dziwnego, bo klasyczna czechosłowacka produkcja łączy w sobie komfort pracy z legendą porównywalną do słynnego Ursusa C-360. Wśród wielu aspektów, które sprawiają, że nadal chętnie sięga się po ten model, wyróżnia się łatwość naprawy tego ciągnika. Części do Zetora 7211 znajdują się w ciągłym obiegu oraz mają mnóstwo równie dobrych zamienników, a to sprawia, że wybranie tego modelu pozwoli na długą pracę.
Zetor 7211 – legenda wśród ciągników
Model należy do serii UR I produkowanych w latach 1984-1992. Niezwykła popularność w tamtych latach sprawiła, że ciągnik stał się żywą legendą, będąc częścią historii polskiego rolnictwa obok Ursusa C-360 i Zetora 5211. model charakteryzuje się mocą znamionową 62,5 KM, pojemnością 3595 cm3 oraz czterema cylindrami. Traktor początkowo produkowany był w Brnie i głównie z tym miastem się kojarzy. Jego poprzednikiem był Zetor 7045. Sam wygląd silnika stał się legendarny po dziś dzień i łatwo dostrzec tę markę podczas pracy. Nie powinno to dziwić, gdyż jakość wykonania jak na tamte czasy, była imponująca i 7211 do dziś skutecznie spełnia stawiane przed nim zadania. Części Zetora 7211 są powszechnie dostępne na rynku, co jest wynikiem popularności marki, ale również ciągłym zapotrzebowaniem na takie elementy. Ten model Zetora to moment obrotowy 1500 obr./min i znamionowa prędkość 2200 obr./min.
Zetor 7211 – niezniszczalny model
Ponad 3,7 m długości Zetora 7211 to niezniszczalna maszyna, która ciągle spełnia się przy wykonywaniu prac rolniczych. Możliwość dodatkowego obciążania przodu to 160 kg, a tyłu aż 300 kg. Rozstaw kół przednich mieści się w przedziale od 1,43 do 1,805 m, a tylnych od 1,425 do 1,800 m. Silnik tej maszyny znany był ze swojej wytrzymałości. Czechosłowacki produkt pozwala pracować tym maszynom do dziś. Jak wspomniano wcześniej, 62,5 KM mocy znamionowej czterocylindrowego i czterosuwowego silnika wysokoprężnego. Zbiornik paliwa ma 55 l pojemności, a zużycie paliwa nie powinno znacząco uszczuplić naszego portfela, chociaż zależy również od stopnia zużycia silnika i od kilku innych zmiennych (np. terenu pracy). Skrzynia biegów charakteryzuje się ilością biegów z przodu i z tyłu 10/2, chociaż istnieje możliwość rozbudowy. Sprzęgło tej czechosłowackiej legendy jest dwustopniowe z oddzielnym sterowaniem sprzęgła WOM. A dlaczego Zetor 7211 jest niezniszczalny? To nie tylko solidna produkcja, ale również jest stosunkowo łatwa do renowacji. Części Zetora 7211 są powszechne na rynku i znalezienie ich nie powinno zrujnować naszego czasu ani portfela. Warto dodać, że zamienniki oryginalnych części Zetora 7211 są często równie dobre jak oryginały, co znacząco wpływa na obniżenie kosztów.
Klasyczny styl
Zetor 7211 łączy w sobie komfort użytkowania ze statusem legendy. Kabina jest wygodniejsza niż w konkurencyjnym w tamtym czasie Ursusie, a legenda jest równie mocna. Prawdopodobnie nic się nie zmieni w naszej świadomości. Słowo „Zetor” bywa czasami zamiennie stosowane z wyrazem „Ciągnik”, a 7211 to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli tej marki. Jeśli szukasz ciągnika dla siebie, warto wziąć pod uwagę zarówno ten model, jak i całą markę.